خدمت نقشه قالی انحصاری الیجه 

خدمت نقشه انحصاری قالی الیجه چیست؟  در این مقاله قصد داریم در مورد نقشه انحصاری قالی الیجه صحبت کنیم.  همانطور که از نام آن نیز مشخص است هر نقشه قالی با یک رنگ بندی مشخص تنها به یک نفر فروخته خواهد شد. قبل از هر چیز باید بدانیم که مجموعه الیجه به هیچ وجه تابلو فرش و یا نقشه تابلو فرش کار نمی کند. 

 حق مالکیت نقشه قالی انحصاری 

قبل از اینکه توضیحات بیشتری در بحث حق انحصاری نقشه قالی مطرح کنیم ، می خواهیم نحوه تولید نقشه توسط الیجه را به صورت مختصر توضیح دهیم. الیجه از نقش های اصیل ایرانی بهره می برد. و به صورت کلی نقشه های عشایری و روستایی را برای احیای نقشه های درشت بافت (رجشمار 20 و 30) استفاده می کند.همچنین برای احیای نقشه های قالی با بافت متوسط (رجشمار 40) از نقشه های شهری استفاده می کند.

 چنانچه تمایل دارید در مورد شناخت نقوش قالی بیشتر بدانید در دانشنامه الیجه ثبت نام کنید تا به صورت منظم مقاله های آموزشی کاملا رایگان از طریق ایمیل و یا پیامک برای شما ارسال گردد.

 با توجه به تجربه پیشکسوتان ، موفق ترین ابعاد قالی عبارتند می باشد از : چهار متری (250*160) ، شش متری (2*3) ، نه متری (2.5*3.5) و دوازده متری (3*4). با توجه به این ابعاد نقوش قالی های قدیمی باز طراحی می شوند. یعنی از المان ها و ترکیب آن ها به بهترین نحو (در حد بضاعت مان) استفاده می شود. تا شبیه ترین و زیباترین طرح ها خلق شوند.

 

تصور اشتباه از ابعاد قالی موفق برای تازه کارها 

 اگر تازه کار باشید شاید این سوال از ذهن تان عبور کند که چرا از ابعاد کوچکتر بهره نمی بریم. و این در حالی است که بیشتر فروشگاه های اینترنتی تمرکزشان روی ابعاد کوچک به خصوص ذرع ونیم می باشد. علت این موضوع را از خودشان جویا شوید. اما باید بدانیم خریدار قالی علاوه بر زیبایی قالی از خرید خود انتظارات دیگری نیز دارد یکی از این انتظارات خاصیت کفپوش بودن آن است. و این کفپوش باید فضای قابل توجهی را پوشش دهد. 

انتظار خریدار قالی از نظر ابعاد

در نظر بگیریم یک خانواده کوچک ایرانی بخواهد لحظات لذت بخش روی قالی خود را بگذرانند و با فرزندان خود بازی کند. آیا ابعاد یک قالیچه ذرع و نیم می تواند این انتظار را برآورده سازد. و اینکه یک خانواده ایرانی بخواهد فضای پذیرایی منزل خود را با یک و یا دو قالی پر کند آیا یک قالیچه سه متری چنین انتظاری را براورده میکند. هرگز. ابعاد مناسب در هنگام فروش یکی از اصلی ترین و سودآورترین ارکان فروش خواهد بود. البته در این مقاله اصلاً نمی خواهیم به مسائل فنی مانند چله کشی و…. ورود کنیم و صرفه اقتصادی تولید قالی را بررسی نماییم. بدون شک صرفه اقتصادی قالی بیشتر از قالیچه می باشد. 

 

نقشه انحصاری قالی بافی الیجه

نقشه انحصاری قالی بافی الیجه

مقایسه الیجه و دیگر فروشندگان نقشه قالی 

 نحوه احیای نقوش قالی در الیجه توسط کارآزموده ترین اساتید صورت می پذیرد.مهمترین عامل در فروش قالی نقشه آن است هر چه نقشه زیباتر، اصیل تر ، خوش نقش تر باشد اقبال فروش آن قالی بیشتر است. و نقشه ها به صورت انحصاری بفروش می رسد. متاسفانه برای تهیه نقشه بیشتر قالیبافان و بعضی از تولید کنندگان قالی به مغازه های فروش نخ و نقشه و یا فروشگاههای نخ و نقشه مراجعه می کند. که هر دو حالت تفاوتی ندارد زیرا نقشه ها بدون محدودیت در فروش ، به هر آن که خریداران باشد به فروش خواهد رسید. 

سود کم نقشه تکراری

اگر نقشه از نظر زیبایی معیارهای لازم را داشته باشند و بدون هیچ محدودیتی تولید شود و در یک بازه زمانی مشخص تعداد زیادی از یک نقشه ،  قالی های مشابه هم بافته شود. با توجه به همزمانی بافت قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی هنگام عرضه قالی‌های بافته شده به بازار عرضه بیشتر از تقاضا خواهد بود. و این به معنی بافته شدن قالی هایی با یک نقشه و عین هم است. بدون شک همیشه مسئله عرضه و تقاضا در بازار بر روی قیمت تاثیر گذار است در نظر بگیریم شما از یک نقشه زیبا تنها تولید کنید. و از سود بیشتر بهره مند شود. یا شما و همه بافنده های اطراف شما از همان نقشه زیبا تولید کنند. هنگام مراجعه به بازار چه اتفاقی خواهد افتاد. که شما در حال عرضه قالی هستید که دیگران هم عین همان را تولید و در حال عرضه آن هستند. سود کاسته خواهد شد. 

سود بیشتر نقشه انحصاری

اما اگر نقشه شما در دسترس دیگران نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد اگر نقشه زیبا باشد تنها کافیست روی بافت آن دقت های لازم را داشته باشد قالی شما بسیار زیبا و خوش بافت با مصالح مرغوب و رنگرزی گیاهی (البته به کمک نخ و نقشه الیجه) تولید شده است. شما تنها فروشنده هستید که آن قالی را عرضه می کنید بدون شک منافع و سود بیشتری خواهید داشت. 

 

 

ضمانت انحصار نقشه

 شاید این سوال پیش آید که الیجه برای فروش انحصاری چه ضمانتی می دهد. ‏الیجه ضمانت و یا تعهد قانونی نمی دهد.  تنها تعهد  ما ، تعهد اخلاقی ما می باشد. 

مقایسه قیمت و انحصار نقشه الیجه و نقشه ای که خودتان تولید کرده اید 

در نظر داشته باشید اگر شما بخواهید یک نقشه انحصاری برای خودتان داشته باشید راه حل روشن است باید به یک طراح مراجعه کنید. نقشه خود را سفارش دهید. بعد از آماده شدن طرح آن را به یک رنگ و نقطه کار بسپارد. با صرف هزینه نقشه انحصاری خود را تهیه می کنید. باید بدانید هر چقدر هم در این مسیر صرفه جویی کنید باز هم نمی توانید از نظر قیمت با قیمت نقشه های انحصاری الیجه رقابت کنید. دوم در روند تهیه نقشه انحصاری هیچ ضمانت صد در صدی برای انحصاری بودن آن وجود ندارد. سوم بعد از بافت و عرضه آن به بازار نقشه شما به احتمال زیاد توسط رقبای شما بافت خواهد شد. اما بیشترین مشکلات را الیجه حل کرده است یکی از عوامل دیگری که نقشه شما را انحصاری و یا انحصاری تر می کند مصالح و به خصوص نحوه رنگرزی است. نخ پشمی مورد استفاده مجموعه الیجه دسترس واقعی و یا ماشینریس سمی ورستد می باشد. در هر دو حالت به راحتی در اختیار همه و در دسترس هر قالیبافی نیست. رنگرزی گیاهی واقعی و خالص بسادگی در اختیار همه تولید کنندگان قالی نیست. و همچنین بیشتر بافنده های قالی تفاوت ها و مزیت های انواع رنگرزی را به صورت کامل نمی دانند. تشخیص انواع رنگرزی به خصوص رنگرزی گیاهی خالص بسیار سخت است.

 

نقشه انحصاری قالی بافی سایت الیجه

انحصار بیشتر نقشه با مکمل رنگرزی گیاهی

روش رنگرزی گیاهی خالص سبب می شود که  رقبا شما حتی اگر نقشه شما را  در اختیار داشته باشند نتوانند قالی به زیبایی شما به بافند. رنگ گیاهی یک زیبای خاص ، همگنی ویژه دارد. این زیبایی در قالی های درشت بافت بسیار بسیار چشمگیر تر است. 

ضمانت مجموعه الیجه در مورد انحصار نقشه 

 مجموعه الیجه تنها ضمانت اخلاقی می‌دهد که نقش ها را به صورت انحصاری به فروش برساند. توجه داشته باشید حیات الیجه به مشتریانش وابسته است. منطقی خواهد بود که الیجه تمام تلاش خود را در راستای موفقیت هرچه بیشتر مشتریان خود خواهد داشت.

نقشه انحصاری قالی بافی الیجه

نقشه انحصاری قالی بافی الیجه

 مدت زمان در انحصار بودن نقشه

 بدون شک مدت زمان انحصار نقشه تا ابد نیست. اما مادامی که شما مصالح جهت بافت قالی از الیجه تهیه کنید انحصار نقشه برای شما باقی خواهد بود. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. در نظر بگیریم شما برای اولین بار نخ و نقشه مورد نظر خودتان را از فروشگاه سایت الیجه تهیه کرده‌اید. نقشه با رنگبندی مورد نظر در انحصار شما خواهد بود قالی را با مصالح الیجه بافته و انشالله با موفقیت به فروش رسانده اید.و سود خوبی نیز حاصل شده است حال با توجه به اینکه نقشه و مصالح تنها در دسترس شما بوده می توانیم دوباره برای همان نقشه قبلی خودتان ، مصالح  جدید تهیه کنید. یعنی از مسئول فروش الیجه بخواهید که با توجه به نقشه شما برای شما بسته مصالح بدون نقش ارسال کند. و شما با دسترسی به مصالح مرغوب و رنگرزی گیاهی خالص از نقشه انحصاری خود دوباره قالی تولید کنید و آن را به فروش برسانید. و این روند را تا زمانی که مشتری  قالی با نقشه انحصاری نزد شما وجود داشته باشد ادامه دهید. مادامی که از مجموعه الیجه مصالح تهیه کنیم انحصار نقشه برای شما باقی خواهد ماند. مجموعه الیجه تعهد اخلاقی می‌دهد که نقشه شما را در اختیار کس دیگری نگذارد.  با توجه به اینکه مصالح الیجه در بازار یافت نمی شود احتمال اینکه شخص دیگری بتواند قالی مشابه شما به بافند بسیار کم خواهد شد.

 با آرزوی بهروزی و بافت قالی های  مرغوب و پرسود.